9. sınıf dil ve anlatım cevapları 4

Posted on
  • 21 Aralık 2012 Cuma
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 9. sınıf dil ve anlatım cevapları 4

    KIRK YALAN MASALI

    Teması:Büyüklerin vasiyetlerini dinleyip israftan kaçınmak.

    üzengi:Ata binmek için ayağımızı bastığımız yer
    cevahir:Mücevher,elmas,yakut gibi değerli taş
    yular:Atın dizginleri

    Temayla ilişkili cümleler

    -Şehzade de bakar ki soytarının biri,babasının vasiyetini bunu yedirir.içirir.sarayına yerleştirir.

    -Hazıra dağ dayanamayacağı için bu üç adam böyle har vurup harman savurarak kısa zamanda büyük şehzadenin bir sandık altınını tüketirler.


    -Tam pazara giderken sarı tüylü adam yanına gelip Şehzadem nereye gidiyorsun? diye sorar.

    -Şehzade de Nereye gideceğim ? Bir sandık altını yedik bitirdik,kaldık parasızElimize Birkaç altın geçirebilmek için atı satmaya gidiyorum diye cevap verir.


    Olay Örgüsü

    -padişahın oğullarına vasiyet etmesi
    -padişahın ölmesi
    -padişahın vasiyetinde söylediği kişilerin gelmesi
    -ellerindeki servetin bitmesi eşyaları satmaları
    -yalan söylemesini istemesi iki şehzadenin söyleyememesi son şehzdadenin söylemesi ve bütün her şeyi alması


    Miş'li geçmiş geniiş zaman kullanılmıştır.

    BAY KORBES

    Olay zamanı:Masallarda olya zamanı yoktur.

    Temayla ilgili cümleler

    -ocağın başına gelip ateş yakmak istemiş ama kedi hemen oracıktan kül olup yüzüne savurmuş.

    -Bay Korbes kızgınlıkla yatağın üzerine itmiş kendini

    -Oda acıdan ah vah etmeye,cığlıklar atmaya başlamış.

    -Öfkesinden kudurarak evden kaçıp gitmeye davranmış.

    -cansız yere serilip kalmış.Anlaşılan pek kötü yürekli biriymiş

    Bay Korbes:Kötü birisi

    Masalın kahrama sadece insanlar değildir.Her türden varlık masalın kahramanlarıdır.

    Teması:Kötüler hak ettiği cezayı bulur.

    İyilikle kötülüğün karşılaştırılması yapılıyor.

    sayfa 109;
    anlama yorumlama;
    1.soru;;
    gonderıcılık işlevınde yazılmıstır.
    2.soru;;
    yazılan olayları dısarıdan izlemıs ızlenımlerı yazmıs ılahı bakıs acısı vardır.
    3.soru;;
    ıstanbuluhn ozellıklerınden bahsetmıs.cosku verıcı bır metındır.surukleyıcıdır...
    4.soru;;
    ılahı bakıs acısı vardır.
    5.soru;;
    evet.anlatıcı olayları kendı ınandırıcılıgı ıle anlatır.bu sorudan fazla emın degılım gecen senekı konularım ama eksık yazmısım ...
    olcme degerlendırme;;1.soru;Y D
    2.soru;;
    ılahı bakıs acısıyla yazılmıstır.
    3.soru;;E
    4.soru;,C
    5.soruyu yapamadım...

    96
    1= boşluk doldurma sosyal hayatı yansıtmış
    2=d=y
    3=c
    4= Osmanlı dönemi

    sayfa 105 cevabı etkinlik

    =tema,verilmek istenen mesaj,olay örgüsü vede metnin tam***** bakılır.
    2,soru=iyi kötü çatışması.
    3,soru=israfla yukarıdaki cümlelerin arasında ilişki vardır.
    4,soru=padişahlık,saray,şehzad e,soyrarı
    5,soru=kendi hayayımızla ilişkilendirebilir çünkü kötü insanlar her zaman cezasını bulur

    ölçme değerlendirme
    1, d y
    2,vatan sevgisi
    3,c
    4,e


    SAYFA:107-109 Cevaplar hazırlık:

    1:ilk resme baktığımızda dıştan bir görünüm war ikinci resimde sepetçiler kasrının içinden bi görünüm war üçüncüde ise arkadan bir görünüm war buu resimlerin farklı olmasının sebebide resmin değişik yerlerden çekilmişş olmasıdır.
    inceleme
    1:kafa kağıdı:kahraman anlatıcının bakış açısı
    suç:gözlemci figürünün bakış açısı
    eşek:kahraman anlatıcının bakış açısı
    2:değildir.
    4:betimlemeyi kullanarak dile yüklediği değerler.
    6:göndergesel.
    8:kullanmayızz.dil:edebi dil
    ölçme değerlendirme:
    1: y,d
    2:kahraman anlatıcının bakış açısıyla
    3:d
    4:d
    5:ilahi bakış açısı
    SAYFA 113-115-116-117-118-119-120-121-122-123 CEVAPLAR 117.sayfa cevapları
    1.y d
    2.çocuklarının olmaması
    3.d


    113.sayfa
    1.d y
    2.hikaye
    3.d

    SAYFA 123
    TABLO
    karakter/tip nasıl bir insandı?(bunlar tiptir)
    -kız: iyi,sabırlı/ şehzade: iyi, sabırlı
    tip durağan mıdır dinamik midir?
    -ikiside dinamiktir
    masalın hangi kısmı sizin tip hakkında böyle düşünmenize neden oldu?
    -kız: sürekli hareketkli/ şehzade: kızı ipten kurtarması
    sosyal ortam ve çevre bu tipi nasıl etkilemiştir?
    -kız: zengin-fakir hayatı yaşaması olumsuz/ şehzade: yanlış kişiyle evlenmesi olumsuz
    bu tipin sizin sizin sosyal ve toplumsal yapıdan darkkı var mı?
    -kız: var/ şehzade: var
    bu tipin diğer tipler üzerinde etkisi var mıdır?
    -kız: var/ şehzade: var
    tip kendi kişiliğinin farkında mı..
    -kız: farkında/ şehzade: farkında
    sizce gerçek hayatta bu masaldaki.....
    -kız: olmaz/ şehzade: olmaz

    6.soru:
    temel çatışma:iyi ile kötü arasındaki çatışmadır
    tema:gerçeklerden, kaderden kaçılmaz. iyiler herzaman kazanır.
    7.soru:ilahi bakış açısı 3.tekil şahıs anlatım vardır.


    119.SAYFADAKİ SORULARIN CEVAPLARI:

    1.soru:edebiyatı Mümtaz'a ihsan sevdirmiştir.Batu edebiyatınıçılarını örnek almasını sağlamış divan edebiyatını iyi öğrenmesini sağlamıştır.
    2.soru:eski divanları okumuş,tari zevkini almış.fransız şairlerinden etkilenmiş.
    3.soru:Edebiyata olan ilgi,tarih,ıtrı(müzik),resim Mümtaz'ın ilgi duyduğu alanlardır.
    4.soru:Ahmet Hamdi Tanpınar'ın hayatıyla romanın kahramanı Mümtaz arasındaki benzerlikler:antalya,tarih,ede biyat
    5.soru:fransız edebiyatına ilgi duymuş,yahya kemal onun hocası ve dostu olmuş,yahya kemal'in yolundan gitmiş,sanata,edebiyata,tarihe ve müziğe ilgi duymuş,fransız şairlerinden etkilenmiş,batı edebiyatını örnek aldığı gibi divan edebiyatını iyi öğrenmiş,eserlerinde tarih sevgisi zaman,biliçaltı ve aşk konularını işlemiş,edebiyatı müzik ve resimle birleştirmiş...

    huzur sayfa 118 119 120
    soru 1) cevap: cümlelerinden yola çıkarak roman kahramanlarından insanın ve mümtazın kültürel sanatsal ve felsefi yönden etkiledğini söylüyebilirz soru3) mümtaz rarih güzel sanatlar müzikfelsefe estetik mimari vb. alanlarına ilgi duymaktadır .onun zevkleri ve fikirleri kültürel bir bütünlük göstermektedir.onun ilgi alanına giren bütün sanatlar akımlar fikirler kendi kültüründen bir araya gelerek, bir potada eriyerek kaynaşmaktadır

    soru 4) cevap: tanpınarın anılarında aldığımız bölüm bu soruya cevaplayabilir

    soru 5)cevap: metinden tanpınarın antalyada yaşadığı onun bu şehrin bazı yerlerinden etkilendiğini çıkarabiliriz. tanpınarın metnindeki ihsan karakteri hocası yahya kemnal beyatlıdır edebiyat fakültesinde başlayan hoca-öğrenci ilişkisi tanpınarı çok fena ektlimiştir.

    116)ölçme değerlendirme:

    1. sorunun cevabı y) (D)
    2. çocuklarının olmaması
    3.d
    4.kendi anladığını yaz işete.

    166.
    5. soru ilk ikisi soyut.
    son ikisi somut


    115.sayfa
    1)anlamladırılmaz
    2)bitmemiş senfoni ve moby dick metinlerinden alınan cümlelerden yazının edebi metin olduğu anlaşılmaktadır.ama diğer verilen cümleler bilgi vermek amacıyla yazılmış bir düzyazıdır.edebi bir metin değildir

    117. sayfa 1. etkinlik:

    Ahmet Hamdi Tanpınar (23 Haziran 1901 İstanbul-24 Ocak 1962 İstanbul) Türk romancı ve şairdir.
    Lise öğrenimini Antalya Lisesi'nde tamamladıktan sonra 1923 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’ni bitirdi. Liselerde, yüksek okullarda çeşitli dersler okuttu. 1939 yılında İstanbul Üniversitesi’nde Yeni Türk Edebiyatı profesörlüğüne atandı. 1942-1946 yılları arasında Maraş Milletvekili olarak görev yaptı. Bir süre Milli Eğitim müfettişliği yaptıktan sonra 1949 yılında Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’ndeki görevine döndü.
    Gençlik yıllarında Yahya Kemal ve Ahmet Haşim'in talebesi ve dostu olmuş, Batı edebiyatından Paul Valery ile Marcel Proust'u kendisine üstad olarak seçmiştir. Bu yazarlar edebiyatta güzellik ve mükemmeliyete ön planda yer verirler. Onlara göre edebiyat, tıpkı resim ve musiki gibi "güzel sanat"tır. Onlardan farkı, boya ve ses yerine, insanı ve hayatı anlatmada bu iki vasıtadan çok daha zengin olan dili kullanmasıdır.
    Tanpınar şiiri hayatının en büyük ihtirası haline getirmiş, fakat asıl kabiliyetini şiir estetiğine göre yazdığı mensur eserlerde göstermiştir. İlk şiiri 1920’ de yayımlanmıştı. Geniş okuyucu kitlesi onu umumiyetle lise kitaplarına ve antolojilere giren "Bursa'da Zaman" şiiri ile tanır. Altmış kadar şiirinden ancak otuz yedisi ile, tek şiir kitabını ölümüne yakın çıkardı: Şiirler (1961; Bütün Şiirleri adıyla genişletilmiş olarak 1976). Şiirlerinde bir imaj ve müzik kaygısı taşıdığı, hikaye ve romanlarında da, başta zaman tema’sı olmak üzere, psikolojik anları, bilinçaltını aradığı, yansıttığı görülür. (Geniş bilgi Prof. Mehmet Kaplan’ ın Tanpınar’ ın Şiir Dünyası;1964 kitabında).
    Çeşitli baskıları olan eserleri Dergah Yayınları’ nda toplanmaktadır. Enis Batur, 1992 yılında Ahmet Hamdi Tanpınar’ dan “Seçmeler” adlı bir kitap hazırladı. Yazar ile ilgili yayınlanmış en son eser 2007 yılının sonunda çıkan "Günlüklerin Işığında Tanpınar'la Başbaşa"dır. Eser Tanpınar'ın 1953 yılında yazmaya başladığı ve 1962 yılında vefatına kadar tuttuğu notlardan oluşmaktadır.

    1 soru=hanedarlık yönetimi vardır.dini inanç vardır.
    2 soru=
    3 soru= olaganüstü özellikler vardır.gerçekçilige aykırıdır.
    4 soru=
    5 soru=
    6 soru=iyilik ve kötülüktür temel çatışması.
    teması ise=kötüler cezasız kalmaz
    7 soru=ilahi bakış açısı vardır.anlatıcı herşeyi bilir.
    8 soru=metnin anlamı ile ilişkilidir cümleler.yanlız yan anlam degerleri zayıftır. dil göndergesel işlevde kullanılmıştır.
    9 soru=
    10 soru=
    11 soru=olamaz çnkü masallar anonimdir.

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Çalışma Kitabı