9. sınıf dil ve anlatım cevapları 3 SAYFA:44-45-49-50-51-52-54-55-56-57-60-61-64-67-68-70-71-78-79-81-84

Posted on
  • 21 Aralık 2012 Cuma
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 9. sınıf dil ve anlatım cevapları 3 SAYFA:44-45-49-50-51-52-54-55-56-57-60-61-64-67-68-70-71-78-79-81-84

    CEVAPLAR

    ŞARKI =NAZIM BİRİMİ DÖRTLÜKTÜR.DİVAN EDEBİYATI,NAZIM ŞEKLİDİR.HALK EDEBİYATINDAKİ TÜRKÜYE BENZER.EZGİYLE SÖYLENİR.ŞARKI TÜRLERİNİN DİVAN EDEBİYATINA KAZANDIRDIĞI BİR TÜRDÜR.KAFİYE DÜZENİ aaaaa,bbba,ccca ŞEKLİNDEDİR.ARUZ **ÇÜSÜYLE YAZILIR.DÖRTLÜKLERİN SON DİZELERİ NAKARATTIR.


    TÜRKÜ=BENTLERDEN OLUŞAN NAZIM ŞEKLİDİR.8Lİ VE 11Lİ HECE OLÇÜSÜYLE YAZILIR.ŞARKI GİBİ EZGİYLE SÖYLENİR.
    ARKADAŞLAR DAHA YAZACAM BEKLEYİN

    SONE=2 DÖRTLÜK 2 3'LÜKTEN OLUŞAN 14 DİZELİK BATI EDEBİYATI NAZIM ŞEKLİDİR.EDEBİYATIMIZDA EN ÇOK SERVET-İ FÜNÜNCULAR TARAFINDAN KULLANILMIŞTIR.KAFİYE ŞEMASI abba,ccd,eed ŞEKLİNDEDİR.

    SAYFA 45 TEKİ 6. SORUNUN CEVApLARI ARKADAŞLAR YAZARIN İSMİNİ VERDİĞİM YERİN ÜSTÜNE YAZIN ARKADAŞLAR :

    ENDERUNLU VASIF=ŞARKI dörtlüklerden olşur.Divan edebiyatıdır. ANONİM=TÜRKÜ 8'li ve 11'li hece ölçüsüyle yazılmıştır.ezgiyle söylenir. FUZULİ=KASİDE beyit sayısı 33-99 arasında değişir.kendini övdüğünü görüyoruz. NECİP FAZIL KISAKÜREK=SONE BAKİ=GAZEL aruz ölçüsüyle yazılıştır.

    Sayfa 48 -

    1.soru=D-Y
    2.soru=anlamında
    3.soru=D şıkkı
    4.soru=gazel,sone,şarkı,türkü


    50. sayfada şiirin adı yavrum 51 1.d 1.y boşlukta aşk 3. cvp da e bu kadar daha bulan vrsa banada yazsn

    SORU 1: farklı düşünceleresahip olma,farklı duygular hissetme,farklı ortamlarda bulunma,farklı bir hayat sürme,farklı genelliklere baglı kalma vs.

    SORU 2 : Çok iyi okumak . kafiye,ahenk,ölçü gibi ölçütler göz önünde bulundurulmalıdır. düşünce üretmek.

    SoRu 3 :NeciP fazıl kısaKürek şiirde yagmuru,konu edinmiş ve ondan bahsedilmiştir.Necip fazıl bu şiiri yazdıgında karadenizdeymiş

    sayfa 51 1.ikiside yanlış.2.boşluk doldurmada tema aşktır.3.cevap A'dır.4.tema ölümdür.

    2:TEMANIN GERÇEKLİKLE İLİŞKİSİ VARDIR.ŞİİRİN TEMASI BAYRAK SEVGİSİ

    3:BAYRAKBİR SÜSE,KIZ KARDEŞİNİN GELİNLİĞİNE,ŞEHİDİN SON ÖRTÜSÜNE,SAVAŞIN KARTALINA VEÇİÇEGE BENZETİLİYOR

    sayfa 51:

    ölçme ve değerlendirme:
    1-Y,Y
    2-karşılıksız aşk
    3-E
    4-ölümden sonra doğaya dönme isteği

    sayfa 54:
    ölçme ve değerlendirme:
    1-Y,D
    2-1.boşluk:yan
    2.boşluk:zengin
    3-C
    4-anlatıma zenginlik katmak için,farklı anlamlar oluşturmak için
    5-üstte mecaz anlam alttakinde gerçek anlam kullanılmıştır.

    sayfa 56:
    ŞİİR GELENEĞİNİN ÖZELLİKLERİ:-

    belirli bir nazım birimi yok
    -serbest ölçü kullanılmıştır.
    -belirli bir uyak düzeni yok
    -konusu herşey olabilir.
    -yabancı kelimeler yoktur
    -imgeler olduğundan anlaşılması zor
    -dil bakımından zengindir

    sayfa 57:
    ölçme ve değerlendirme:
    1-D,Y
    2-C
    3-halk edebiyatı
    4-mahlas kullanılmıştır.ikisinin de teması aşktır.11li hece ölçüsü kullanılmıştır.nazım birimi dörtlüktür.halk edebiyatı

    sayfa 42:

    koşma:-halk edebiyatı nazım şeklidir.
    -11li hece ölçüsü kullanılmıştır.
    -redif,yarım uyak vardır.
    -sade anlaşılır bir dil vardır.
    -nazım birimi dörtlüktür.

    gazel:-divan edebiyatı
    -ölçüsü aruz ölçüsüdür.
    -nazım birimi beyittir.
    -mahlas vardır.
    -anlaşılması zordur
    -en az 5 beyit, en çok 15 beyitten oluşur.
    -ilk beyit matla



    sayfa 67:
    2)-çocuğun ateşlenmesi
    -doktorun gelmesi
    -annenin telaşlanması
    -çocuğun iyileşmesi
    -annenin korkusu

    sayfa 60:
    1)dört birimden oluşmuştur
    3)akşam yine akşam yine akşam
    göllerde bu dem bir kamış olsam



    64)=1.=>''D'' ''y''
    67)=1.=>hikaye metnin de anlam kaybı daha az olurdu çünkü redif ve kafi
    ye kullanılmamıştır
    68)=3.gerçek hayatta yaşanılır niteliktedir yani yaşanılabilir
    71)=1.''D'' ''Y''
    71)=2.=>çaban ve kır yaşamını,doğa güzelliklerini anlatan şiir ''PASTORAL ŞİİRDİR''
    =>amacı bilgi ve öğüt vermek,yol göstermek olan şiir ''DİDAKTİK ŞİİR''
    =>bir kişiyi,bir durumu veya olayı yermeye,toplumun aksayan yönlerini iğnelemeye yönelik şiir ''SATİRİK ŞİİRDİR''
    71)=3.manzumelerin sanatsal özellik taşıyanlarına MENSUR denir
    71)=4.cevap A)her iki şiirde de kafiye kullanılmıştır

    olcme degerlendırme;
    1.soru,Y D
    2.soru;anlam ıfade eder tema etrafında toplanır.
    3.soru;E
    4.soru;C
    5.soru;askı yorumlamıs bırbırlerıne kavusamadıgını anlatmıs

    78= ok şiiri nazım biri 4 lüktür 11 hece ölçüsüyle yazılmıştır
    79= 7 li hece ölçüsüyle yazılmış şiiirde hayatı agır yaşam koşullarından sıkılan daplar başbaşa bırakmak istemesini anlatır pastoral şiirdir içinde dogal olayları anlatır
    81 = davet şiiri birim sayısı 4 lüktür serbesr nazım şekli serbest hece ölçüsü
    84= 1 d=y
    2=fenasüp
    3=c
    4= d
    5= tevriye sanatı

    sayfa 84:
    ölçme ve değerlendirme:
    1-D,Y
    2-uygunluk(tenasüp)
    3-C
    4-D
    5-hüsn-ü tahlil sanatı ile açık istiare vardır.
    sayf86:
    2.ünite ölçme değerlendirme:
    1-Y,D
    2-didaktik
    3-modern şiir
    4-D
    5-telmih
    6-E
    7-D
    8-E
    9-E
    10-A

    sayfa 87:bulmaca:
    1-zihniyet
    2-yöntem
    3-türkü
    4-manzume
    5-didaktik
    6-koşma
    7-kafiye
    8-ahenk
    9-aruz
    10-beyit
    11-aliterasyon
    12-epik

    sayfa 80;

    1.sorusu;dıdaktık bıır sıırdır.
    7 lık hece olcusuyle yazılmısıtr.
    3.soru;1.konuda;
    kendı ıcınden ne hıssederse onu yaptıgını soyluyor.
    2.konuda
    evlerın bınaların olusaumunu bınaların ve evlerın yok olusmunu anlatıyor.
    3.konuda;
    velvelerın oldugu gun tukenmesını(bıtmesını)soyluyor .
    81.9.soru;;

    tezat sanatı:zıt kavramlarınnın bır arada kullanılması cennet =cehennem gıbı
    tesbıh sanatı;benzeyen benzetme sanatı edatlı sanat tek unsuru ıstıare

    sayfa 82;
    1.soru;;
    nazım bırımı beyıttır.
    kafıye kullanılmıstır.
    hece olcusu vardır.
    mubalaga sanatı kullanılmısıttr.
    3.soru::
    camı avlusundan bahsedıyor. bu camınınde eskı oldugunu soyluyor..

    sayfa 83;;
    1.soru;nazım seklı 2 lı dızelerden olusmustur.
    hece olcusu yoktur.
    kafıye duzenlı degıldır.
    duygusal lırık bır sıırdır.
    3.soru;;
    benzetme
    4.soru;;
    sevgılıye duyulan özlem onu hatırlamak.sevgiliye duyulan ozlem var.saırın sevdıgıne olan özlemm
    6.soru;;
    hasret konus vardır.ışık=somuttur.
    7.soru;;kısılestırme sanataı kullanıolmısıtç
    8.soru;;ask ve hasret bakımından lırık bır sıır.

    olcme degerlendırme;
    ;1.soru;;
    D Y
    2.soru,;kısılestırme yanı teshıs sanatı nvardır.
    3.soru;;E
    4.soru;,D

    olcme ve degerlendırme sayfa 96;;
    1.soru bosluk doldurma;sosyal hayatını yansıtmıstır.
    2.soru;d..y
    3.soru;c4.soru;osmanlı donemı=sen devamını getırırsın

    100.
    1.soru;olaylar ve olay orgusu
    6.soru;;
    kara memıs nasıl bır ınsandır=vatanını cok seven olmeyı goze alan ıyı bır ınsandır.
    duragan dınamık=dınamıktır.cenge cıkmak ıcın elınden gelenı yapıyor.
    hıkayenın hangı kısmı....=6.olayda.cunku oglunu gormustur.onunla bırlıkte cenge cıkmak ıstemektedır.
    kara memısın sızın sosyal ve toplumsal....=yok
    kara memısın dıger karakterler ....=yok
    kara memıs kendı kısılıgının farkında mı....=farkında .cunku vatanı için herseyı goze alıyor.sızce gercek hayatta....=olabılır.

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Çalışma Kitabı