SAYFA 132-136-139-146-151-152-153-154-155-156 CEVAPLAR

Posted on
  • 27 Şubat 2012 Pazartesi
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • SAYFA 132-136-139-146-151-152-153-154-155-156 CEVAPLAR

    SAYFA 151
    7.ETKİNLİK:
    anlatımı bozuk cümleler, anlatım bozukluğunu nedeni, cümlenim doğru biçimi sırasıyla yazıyorum
    -hepsi ve daha fazlası az sonra: gereksiz sözcük kullanımı: hepsi ve fazlası az sonra
    -fabrika ticari ve polis otosu üretimine eçen yıl ara verdi: tamlama yanlışlığı: fabrika ticari oto ve polis otosu üretimine geçen yıl ara verdi
    -hangisinin başarılı hangisinin başarılı olmadığını öğreneceğiz: yardımcı fiil eksikliği: hangisinin başarılı olduğunu hangisinin başarılı olmadığını öğreneceğiz
    -senin yüzünden sınıfı geçebildim: kelimelerin yanlış anlamda kullanılması: senin sayende sınıfı geçebildim
    -aldığı kumaşın rengini beğenmediği için geri vermeyi düşünüyor: belirtili nesne eksikliği: aldığı kumaşın rengini beğenmediği için kumaşı geri vermeyi düşünüyor
    -düşünceler zamanla değişirler: özne-yüklem uyumsuzluğu: düşünceler zamanla değişir
    -kimse seni suçlamıyor, aksine senin haklı olduğunu düşünüyor: özne eksikliği: kimse seni suçlemıyor, aksine herkes senin haklı olduğunu düşünüyor
    -bu güçlüklere nasıl göğüs gerdi, nasıl başa çıktı? : zarf tümleci eksikliği: bu güçlüklere nasıl göğüs gerdi, güçlüklerle nasıl başa çıktı?
    -duvarları kirletmek, yazı yazmak kesinlikle yasaktır: dolaylı tümleç eksikliği:
    duvarları kirletmek, duvarlara yazı yazmak kesinlikle yasaktır
    -görüşlerime katılmadığınızı, karşı çıkıp eleştirdiğinizi bilmiyor değilim: gereksiz sözcük kullanımı
    -birçok kişiler böyle düşünüyor: özne-yüklem uyumsuzluğu: birçok kişi böyle düşünüyor
    -güç ve müşkül zamanlarda üstüne düşeni yerine getirir: aynı anlamda kelimelerin kullanılması: güç zamanlarda üstüne düşeni yerine getirir

    SAYFA 152:
    anlatımı bozuk cümleler, anlatım bozukluğunun nedeni, cümlelerin doğru biçimi sırasıyla yazıyorum
    -yemeğine biraz tuz, biber ve limon sıktı: yüklem eksikliği: yemeğine bira tuz, biber ekti ve limon sıktı
    -bu tür duygular gözlerimi yaşartırlar: özne-yüklem uyumsuzluğu: bu tür duygular gözlerimi yaşartır
    -hiçbir işlerde başarılı olamadı: özne-yüklem uyumsuzluğu: hiçbir işte başarılı olamadı
    -hiç kimse bir yere kıpırdamasın, yere yatsın: özne eksikliği: hiç kimse bir yere kıpırdamasın herkes yere yatsın
    -küçük kızın saçları bir hayli büyümüş: yanlış anlamda kullanılan sözcük: küçük kızın saçları bir hayli uzamış
    -kuşkusuz o da senden çok korkuyor olmalı: kelime fazlalığı: kuşkusuz o da senden çok korkuyor
    -iki kardeşten en küçüğü arkadaşımdı: kelime fazlalığı: iki kardeşten küçüğü arkadaşımdı
    -bu konuyu yeniden bir hafta içinde tekrar görüşürüz: eş anlamlı kelimelerden kaynaklanan anlatım bozukluğu: bu konuyu yeniden bir hafta içinde görüşürüz
    -bu kouda gençleri azımsamak doğru değil: yanlış kelime kullanımı: bu konuda gençleri küçümsemek doğru değil
    -kuyrukta bekleyen hastalar içinde ilk muayene odasına ben alındım: kelimelerin yanlış kullanımı: kuyrukta bekleyen hastalar içinde muayene odasına ilk ben alındım
    -nüfus sayımı bu yıl yapıldı, bir hayli artmış: eksik kelime: nüfus sayımı bu yıl yapıldı, nüfus bir hayli artmış
    -sz çalmasını babamdan öğrendim: tamlama yanlışlığı: saz çalmayı babamdan öğrendim


    SAYFA 153
    ÖLÇME DEĞERLENDİRME:
    1-D, D, D, Y, Y, D
    2-E
    3-E
    4-D

    SAYFA 154:
    5-E
    6-E
    7-
    -bahar gelince dağlar yeşil giysilerini giydiler(giydi)
    -yıldızlar bana bakıyor(bakıyorlar)
    8-
    -kızını çok sever, armağanlar alırdı(ona)
    -kimseyi küçük görmemeli, insanca davranmalıyız(herkese)
    9-
    -onu severim her konuda iyi anlaşırız
    -bu güçlüklere nasıl göğüs gerdi, nasıl başa çıktı
    10-birçok kişiler onu övüyordu
    11-bana bir zararı olmuyor aksine hep koruyordu

    SAYFA 155
    ÜNİTE SONU ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:
    1-B
    2-E
    3-D
    4-D
    5-E
    6-A

    SAYFA 156:
    7-A
    8-D
    9-B
    10-C
    11-C
    ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME(145-146-147) sırasıyla yazıyorum arkadaşlar:
    1.)......tanım.....
    ..........öznel.....
    .....benzetme....
    ......ihtimal...
    .......tasarı.......
    ...öneri......
    ...ön yargı........
    2.) ......tanımlama....
    .....üslup.....
    ......karşılaştırma...
    ....benzetme.....
    ......nesnel...
    ....eleştri.....
    ...varsayım.....
    .........öneri....
    ......tasarı.....
    .....ihtimal....
    .....ön yargı.....
    ...neden-sonuç....
    ....amaç-sonuç....
    .....şart.....
    3.)
    y
    d
    y
    y
    d
    d
    d
    4-A, 5-D, 6-B, 7-E, 8-D,9-B

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Çalışma Kitabı