9. sınıf dil ve anlatım cevapları 6 152-166 arası

Posted on
  • 21 Aralık 2012 Cuma
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 9. sınıf dil ve anlatım cevapları 6 152-166 arası

    SAYFA 152-153-154-155-156-157-158-159-160-161-162-166 CEVAPLAR HAZIRLIK

    1- yapamadım.

    2- bütünüyle yazıya aktaramayız çünkü bazı olayları seyircinin bizzat kendisi görmesi gerekmekterdir bunun için bütünüyle aktaramayız.örneğin bir filmi izleyip eğer birde kitabı varsa onuda okuduğumuzda aralarında bazı sahnelerin olmadığını bazı yerlerin farklı olduğunu görebiliriz.


    Sayfa 156,157,158

    ELEKTRA

    -Trajedidir.

    Trajedinin Özellikleri

    -Konularını tarihten ya da mitolojiden alır.Eskİ Yunan ve Latin tarihi
    -Kişiler soylu kimseler olur.(kral,kraliçe,vs..)
    -Baştan sona ciddi bir hava içinde geçer
    -Trajediler mazmundur.
    -Trajediler aynı mekanda geçer yaşanalar 24 saat içinde anlatılır.
    -Üç birlik kuralı uygulanır.(olay,yer,zaman akla gelir.)
    -Vurma,kırma ,öldürme gibi olaylara seyircinin gözü önünde yer verilmez.Bunlar dışarıda gerçekleştirilir sahne haberi ulaşır.
    -Diyalog vekorudan oluşur.
    -Koro kadınlar ve ihtiyarlardan oluşur.
    -Erdem ve ahlak önemlidir.
    -Beş bölümden oluşur.Perde yoktur.Kesintisiz oynanır.Perdenin yerini koro tutar.


    CİMRİ

    -Komedidir.

    Komedinin Özellikleri
    -Konularını çağdaş toplumdan ve günlük hayattan alır.
    -Argo kelimeler kullanılabilir.
    -Vurma,yaralanma gibi olaylara sahnede yer verilir.
    -Diyalog ve koro bölümlerinden oluşur.
    -Mazmundur.
    -Kesintisiz oynanır.
    -Üç birlik kuralı uygulanır.
    -Beş bölümden oluşur.


    Trajedi ve komedinin ortak yönleri

    -Mazmundur.
    -Kesintisiz oynanır.
    -Üç birlik kuralı uygulanır.
    -Beş bölümden oluşur.

    Trajedi ve komedinin farklı yönleri

    -Komedide vurma kırma gibi olaylar sahne içinde canlandırılır.
    -Trajedide canlandırılmaz.



    HAMLET

    -Dramdır.

    Dramın Özellikleri

    -Konularını günlük hayattan alır.
    -Oyunda acıklı ve gülünç olaylar bir arada verilir.
    -Nazım ya da nesir biçimde yazılır.
    -Kahramanlar her tabakadan seçilebilir.
    -Üç birlik kuralına uyma zorumluluğu yoktur.
    -Perde sınırlaması yoktur yazarın isteğine bağlıdır.


    BAZI TİYOTRO TERİMLERİ

    ****SAHNE:Oyunun oynandığı yere verilen isim
    ****AKTÖR:Erkek oyuncu
    ****AKTRİST:Bayan oyuncu
    ****DUBLÖR:Tehlikeli sahnelerde gerçek oyuncunun yerine bir başkasının rolü oynaması
    ****DEKOR:Sahnenin konuya uygun düzenlenmesi
    ****KOSTÜM:Oyuncuların rollerine uygun giyinmesi
    ****AKSESUAR:Oyuncuların tiyatro boyunca kullandıkları eşyalar
    ****Efekt:konuya uygun verilen ses
    ****Suflör:Sahne arkasından oyuncular rollerini unuttukları zaman rollerini fısıldayan kişi
    ****Kulis:Sahne arkasında oyuncuların hazırlandığı yer

    sayfa 154
    1)Halk edebiyatıdır
    2)ilgisi vardır.bulunduğu toplumdan etkilenir
    3)çok karışıktı yapamadım

    OLÇME DEĞERLENDİRME
    1)d d
    2)kahraman
    3)a
    4)e

    SAYFA:166 Cevaplar
    1-harname deki olay ve olay örgüsü şunlardır;
    *eşeği tanıtılması
    *eşeğin sahibinin onu serebest bırakması
    *eşeğin otlağa gitmesi,orada otlayan öküzleri görmesi
    *eşeği pir eşeğe gitmesi
    *eşeğin buğday tarlasına gitmesi
    *tarla sahibinin eşeği görmesi
    *eşeğin pir eşekle karşılaşması
    2-harnamede belirli bir zaman ve mekan ifadesi yoktur.Mesevide ''birgün'' şeklinde bir zaman ve ''otlak buğday tarlası'' şeklinde de mekan ifadeleri vardır.bu durumda mesnevideki zamanın ve mekanın belirsiz olduğunu göstermektedir
    3-harnamedeki kahraman eşek,eşek sahibi,pir eşek ve tarla sahibidir.bu kahraman ve bunların etrafında şekillenen olay örgüsü doğal gerçeklikle ilişkilidir.şair yaşadığı olaylarla ilişkilendirilirse,kendisi yerine eşeği hükümdaryerine eşeğin sahibini,pir eşeği mürşidi,tarla sahibini ise köylüler veya eşkiyalar için sembol olarak kullanmıştır.
    4-harnamedeki temel çatışma ''adalet-adaletsizlik''çatışmasıdır.met nin teması ise''elindeki ile yetinmek''tir.
    5-metindeki tema ve tema etrafında şekillenen olaylar,sosyal hayattaki bireylerin ellerindekilerle yerinme,onlara rıza gösterme,daha fazlasını elde etmekiçin birtakım yollara sapma ilkeleriyle örtüşmektedir.
    6-mesnevi nazım şeklinin özellikleri şunlardır:
    *nazım birimi beyittir
    *aruz ölçüsü kullanılır.aruzu kısa kalıpları kullaılır.
    *her beyit kendi arasında kafiyelidir
    *sembolik tarzda yazılır
    *olay örgüsü,kişiler,zaman, ve mekan unsurlaı bulunur.
    7-harnamenin yazılış amacı yaşanan bazı olayları edebi bir biçimde ifade etmektedir.bu nedenle eserde,şiir dilinin ifade biçimleri kullanılmıştır.mesnevinin şiirle benzer yönleri,ritim,ahenk ve yapı unsurlarıdır.mesnevinin şiirden farklı yönleri ise olay örgüsü ve bu olay örgüsüne bağlı kişiler,zaman ve mekan unsurlarının bulunmasıdır.
    8-harnemede kahraman olarak eşek ve öküzün seçilmesi birbiriyle kıyaslanabilecek farklarının olmasındandır.bu farklılık etkenlerle yetinme teması ve onun etrafında gelişen olay örgüsüyle,elindekilere rıza göstermeyen eşek ve eşekten üstün olan öküzün eksiklik ve fazlalıkları üzerine kurulmuştur.
    9-verilen beyitlerin ilki kahramanların halini ve ruh durumunu bilen''ilahi bakış açısına sahip bir anlatıcıya;ikinci beyit ise kahraman ağzından yazıldığı için ''kahraman anlatıcının bakış açısı''na sahiptir.
    10-anlatıcı olay örgüsünü oluşturmada ve kahramanların ruh hallerini yansıtmada etkilidir.
    12-beyitlerdeki ''ılduz'' sözcüğü günümüzde yıldız şeklini almıştır.yıldız sözcüğü baht talih anlamındadır. şairde beyitte bizim acaba bahtımız talihimiz yokmudur anlamında kullanmıştır.
    13-harnamede şeyhi'nin yaşadığı bir olay sembolik olarak anltılmıştır.şair döneminin mesnevi nazım şeklini kullanan şirlerin en ustasındandır.mutasavvuf olmasına karşın tasavvufi unsur kullnmamıştır.rahat ve lirik bir söyleyişi vardır.şiirlerinin nükte dolu olduğunu ''şeyhi uzatma nalevüahün nüktedandır bilür şahan-şahün''beyitiyle ifade edilmiştir.
    14-şeyhi'nin sembolik anlatımı tercih etmesi hem durumnu hem de sosyal eşitlik konusunu daha rahat ve etkili,aynı zamanda edebi ve dikkat çekici bir tarzda ifade etmek istemesindendir...

    sayfa 163 deki ölçme ve degerlendirme sorularının cevapları:

    1 d.2y. 2.soru:karagöz,orta oyunu,meddah,köy seyirlik oyunu.3.soru: e4.soru:ilkiyle=trajedi,ikinci siyle=dram,üçüncüsüy le=komedi


    166

    tabloyu sölüyorum...
    karagöz tipcahil,.....hacivat tipbilgili
    ikiside dinamiktir...
    olumsuz...
    sosyal ve toplumsal yapımızdan farkları var...
    birbirleri üzerinde etkileri var
    karagöz farkında değil,...hacivat farkında
    evet olabilir....

    5.soru...
    temel çatışma...cahil okumuş çatışmasıdır,tema...yanlış anlama
    6.soru...
    sade dil ve halk söylemleri vardır...
    7.soru...
    ifadelerde yanlış anlaşılma var...metnin temasıda yanlış anlaşılmadır...
    8.soru..
    doğaçlama ve karşılıklı konuşmalardan meydana gelmiştir...bu nedenle yazarı yoktur...geleneksel türk tiyatroları anonimdir...sözlü edebiyat ürünleridir...
    9.soru...
    bellli sözlerle başlar,gölge oyunudur...halk söylemleri vardır...yanlış anlaşılmayla birlikte izleyenleri güldürme amaçlıdır...


    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Çalışma Kitabı