9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları 3. ve 7. Sayfalar Arasındakı Etkinlik ve Ölçme Değerlendirme Cevapları

Posted on
  • 21 Aralık 2012 Cuma
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları 3. ve 7. Sayfalar Arasındakı Etkinlik ve Ölçme Değerlendirme Cevapları

    Sayfa 3:

    Soru 2 ) Tarih önesi devirlerde bu şekiller yazı olarak kullanılırdı.İnsanlar bu şekillerle birbirlerile iletişim kurarlardı…

    Sayfa 4)

    Soru 1) Metne göre iletişim iki kişi arasındaki her türlü anlam alışverişine denir

    Soru 4) Dille gerçekleştirilen iletişim hem sözlü hem de yazılı olarak gelecek nesillere aktarılmak için saklanabilir.Bu sebepten dolayı dille gerçekleştirilen iletişim diğer iletişimlerden daha da gelişmiştir

    Sayfa 5)

    çünkü insanların aralarındaki sorunlarını çözebilmesi için

    çünkü insanların düşüncelerini birbirlerine aktarması için

    çünkü çağımızı modernleştirmek için

    çünkü kültürümüzü geliştirmek için



    Sayfa 6)

    4.etkinlik

    gönderici>babam, ilet>bilgisayarı kapattın mı?, kanal=sözlü, alıcı=çocuk, dönüt=evet, bağlam=ev ortamı

    5.etkinlik>

    gönderici:trafik ışığı

    ileti:dur

    alıcı:arabalar

    dönüt:arabalar durur

    bağlam:yol ortamı

    Sayfa 7),

    9.etkinlik

    oduncu=ağaçlar

    çiftçi=hasat zamanı

    öğretmen=okulların açılması

    10.etkinlik=dil göstergesi:konuşmak

    doğal gösterge:bitkiler,havalar,sıcaklık



    9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 8 ve 20. Sayfalar Arası

    sayfa 8)

    11.etkinlik=konuşarak karşı tarafa söylemek istediğimizi rahat anlatırız

    bakarken yüz mimiklerimiz ve ifadelerimizlede iletişim sağlayabiliriz



    sayfa 9)

    15.etkinlik

    kulgak:kulak

    kangı:?Hangi

    edgü:Etki

    kadgu:Kaygı

    Sayfa 9) ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

    1.gönderici:baba ileti:kavga etmemesi dönüt:artık kavga etmeyin

    alıcı ğul



    Sayfa 10)

    soru 3:1 yanlış,2doğru

    4:a

    5:b

    6:c

    7:b

    8:a

    Sayfa 15:ölçme ve değerlendirme

    1.soru

    d

    d

    2.soru

    e



    sayfa 19)

    2.yukarıdakiverilen metinlerde konuşma dilinde yazı diline……..

    KONUŞMA DİLİ YAZI DİLİ

    ööretmen öğretmen

    duyduuma duyduğuma

    ayrılcakmışsınız ayrılacakmışsınız

    iişallah inşallah

    dooru doğru

    diildir değildir

    eyer eğer

    hakkaten hakikaten

    diyer diğer

    öörencileriniz öğrencileriniz

    üzülücez üzüleceğiz

    herkez herkes

    geş geç

    te de

    deyerinizi değerini v.b….



    20.sayfa

    Anlama Yorumlama

    4.etkınlık

    ağız,şive,insan,gelenek görenek,konuşma,lehçe denir





    9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 23. ve 30. Sayfalar arası



    ÜNİTE SONU ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SORULARI SAYFA 23:

    1-)A

    2-)D

    3-)A

    4-)E

    5-)A

    6-)D

    7-)C

    8-)C

    SAYFA 27:

    1. KÖKEN: soy, asıl.

    3.kütüphanede kitaplar daha toplu, düzenli,herhangi bir kitap arandığında bulma kolaylığıolabileceği için sınıflandırılır.

    4.dillerin hepsi ortak bir soya sahiptirve bu diller zaman içerisinde soylarından kopup kendi soylarını oluşturmaya başlar, akrabalıklar oluşur.

    5.ortak dil ailesine mensup dillerin aynı yapıda olması gerekmez.çünkü diller sürekli yenilerme değişme içerisindedir, dil ailesinden kopabilir.

    6.türk dili geni bir tarihe sahiptirve yenileşme içerisindeçeşitli kollara ayrılmıştırböylece daha geniş coğrafyalara ayrılmıştır.



    1. ETKİNLİK SAYFA 29:

    Tek Heceli Diller: Çince, Tibetçe ve Afrika dilleri.

    Eklemeli diller: Türkçe, Moğolca ve Macarca.

    Çekimli Diller: Arapça,İngilizce ve Fransızca.

    ————–

    ÖLÇME DEĞERLENDİRME SAYFA 30:

    1-)

    …….Akraba diller ya da diller ailesi denir.

    …….Hint-Avrupa

    2-) *D

    *Y ==> Çünkü çekimli dildir.

    *Y ==> çünkü moğolcadır.

    *Y ==> Çünkü Bantu dil ailesindendir.

    3-)E

    4-)C

    5-)B

    6-)E

    7-)A





    9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 43-47. Sayfalar Arası

    Sayfa 43 te

    1.soru

    üçüncü şahsın şiirinde noktalama işaretleri yok bu yüzden vurgu ve tonlamaya önem verilmez düz yazı gibi okunur ötekisinde ise vurgu ve tonlamya önem verilir çünkü nerde durup nerde sesimizi yükseltçeğimizi biliriz

    2.soru

    duraklama yerleri noktaların olduğu cümleler

    3.soru

    duraklamalar anlamı etkiler



    Sayfa 45



    1)perili köşk hikayesinde diyalog bölümleri farklı ses tonları ile söylenir.

    2)farklı ses tonlarıyla ses tonları ile söylendikleri zaman değişlikler olur

    3)arkasındaki:

    parlıyordu=küçük ünlü uyumuna uymaz. ünlü daralması vardır.

    gösterdiğim= yumuşama vardır.söyleyişiyi kolaylaştırır

    tavuğu=küçük ünlü uyumunu bozar. yumuşama vardır söyleyişiyi kolaylaştırır

    gözüyle=ünlü düşmesi,takılaşma,"y" kaynaştırma harfidir

    hissetmeyince=ünsüz türemesi vardır söyleyişiyi kolaylaştırır.

    hükmetmezdi=ünlü düşmesi vardır söyleyişiyi kolaylaştırır

    görünüyor=büyük ünlü uyumuna ve küçük ünlü uyumuna uymaz !





    Sayfa 47

    5. etkinlik

    Bir solukta okumaya çalıştığımız metinde noktalama işaretleri yok.Bu yüzden duraklamadan,vurguya dikkat etmeden okuyoruz. Bu da metinden hiç birşey anlamamamıza sebep oluyor.

    Diğer metinde ise noktalama işaretleri var. Noktalama işaretlerine,vurguya,tonlamaya dikkat ettiğimiz için metin rahatlıkla anlaşılabiliyor.

    6.etkinlik

    noktalama işaretlerine ve anlama dikkat ederim

    7. etkinlik

    1. zorlaştırıyor

    2. eder özellikle tutukluk kusuruna sahip olan kişilerde

    3. evet çünkü okuması güçlü olmayan bir kişi ikinci okumada bazı boğumlama kusurlarını düzeltebilir

    4. duraklardaki nefesi göstermektedir



    4.soRuuu = O = yuvarlak-kalın-geniş

    U =yuvarlak-kalın-dar

    A =geniş-kalın-düz

    Ö=yuvarlak-ince-geniş

    E=düz-geniş-ince

    I=kalın-dar-düz

    İ=ince-dar-düz



    ölçme değerlendirme

    1.tonlama

    durak

    2.d/y

    3.gi/yok/iz/tah/şak/dan/ba/du/şim/çık/lan/çü/miş/bak/bak/bek/daş/ten/yar





    9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 54 ve 62.Sayfalar Arası

    Sayfa 54 ve Sayfa 55

    1- b,c,d,g,ğ ünsüz yumuşaması

    p,ç,t,k " benzeşmesi

    hece düşmesi " düşmesi

    ünlü türemesi " türemesi

    2-D,D,D,D,D

    3B 4C 5C 6A

    SAYFA 58:

    5.ETKİNLİK:

    yanlış yazılmış kelimeler-kelimelerin doğru yazımı-yazılış sebebi

    - tv’de: TV de: tv büyük yazılır.

    - baştanbaşa: baştan başa: ikilemeler ayrık yazılır.

    - evde ki hesap: evdeki hesap: ek olan -ki bitişik yazılır.

    - deniz altı(araç): denizaltı: birleşik yazılır.

    - yaptıki: yaptı ki: bağlaç olan -ki ayrı yazılır.

    - geldi: Geldi: cümledir. cümleler büyük harfle başlar.

    - Ahmet bey: Ahmet Bey: özel isimlerden sonra gelen ünvanlar büyük harfle başlar.

    - hiçmihiç: hiç mi hiç: -mi ayrı yazılır.

    - gelmiyen: gelmeyen

    - bir takım(insanlar): birtakım

    ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:

    1- 1. boşluk: birleşik

    2. boşluk: birleşik

    2-D, Y, Y

    3-D

    4-E

    5-D

    6-B

    7-E

    8-kelimelerin doğru yazılmış halleri: burnuna, Kazakça, terk etmek, redetmek, anlayacak, büyükçek, Karabük’e 23′te

    9- bağlaç olan -ki, ek olan -ki, ilgi eki olan -ki



    Sayfa 62



    ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:

    1- 1.boşluk: üç nokta

    2.boşluk: iki nokta

    3.boşluk: -

    4.boşluk: tırnak işareti

    5.boşluk: parantez

    2-D, D, Y, D

    3-D

    4-E

    5-A

    6-A

    7-D

    8-D

    9-B





    9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 71 ve 83.Sayfalar Arası

    SAYFA 71:

    6.etkinlik

    basit kelimeler su,çabuk,adam,bardaklarıı,erkekler,kadıni ihtiyarı,kadına…türemiş kelimeler:boyacısı,satan,boyalı,şekerci,iziznli,sa ygılı,parl atıp,ıslanıca,boyama,işlem,tutku,

    birleşik kelimeler:ayakkabı ,cumartesi



    7. etkinlik

    yapım eki almış kelimeler:ıslanınca,boyama,tutku,işlem,boyacı,izin li,şekerci,yenmiş,

    çekim eki almış kelimeler:bardaklarını,erkekler,ihtiyarı,kadına,ış ıdı,askerler,ediyorlardı,kişileri

    yapım-çekim eki almış kelime:durmadan,üstünde,işlemlerine

    SAYFA76:

    1-Y,D,D

    2-C

    sayfa 77:

    3-B

    4-B

    5-kitab-ı ver:belirtme hali

    kiatb-ı kaybolmuş:iyelik eki

    gez-i güzeldi:fiilden isim yapan ek

    okul-a gitti:yönelme hali

    saat üçe beş kal-a geldi:zarf fiil eki

    eli kan-a-dı:isimden fiil yapan ek

    8-kiloca o….:bakımından anlamı

    yürekler acısı…….:abartma anlamı

    böyle çocukça……:benzerlik anlamı

    dayımlar yaza…..:yok

    sınıftaki Ali’ler……:aynı adı taşıyanlar

    gelen misafirleri kapıda……:bulunma hali

    gelen misafirleri ayakta……..:bulunma hali

    bireden ayağa…….:ayrılma hali

    senden iyi arkadaş…….:ayrılma hali

    bence bu kazak……..:göre anlamı

    küçükken sıkıntıdan…….:ayrılma hali

    her taraf kağıttan…….:ayrılma hali

    bir saat önce seni okulda………:bulunma hali

    işe gitmek……….:yönelme hali







    4.etkinlk syf 83

    kuşun kanadını tedavi ettirdi = gerçek anlam

    Uçağın kanadında arıza çıktı = yan anlam

    Kırıldı kanadım kaldım çaresiz = mecaz anlam

    Takımın sağ kanadı bu maçta iyiydi = terim anlam





    Sayfa 84

    3.Macera başlamak üzereymiş o gün,

    Sürücelmiş bu ateş yıllarca ... istiare yapılmıştır benzetilen ateş

    4.Bir ruh o derin bahçede ...ruh kelimesi insan sözcüğü yerine kullanılmıştır mecazı mürsel yapılmıştır

    5.Ey benim sarı tamburam,

    sen ne için inlersin?

    içim oyuk.... hem mecaz hem gerçek anlamını düşündüren sözcükler vardır tamburanın içi gerçekten oyuktur ayrıca kişi mecaz olarak içim oyuk derken derdini ifade etmek istemiştir kinaye sanatı yapılmıştır

    6.hediye namıyla bir şey gönderme.... Huzuri

    şair burada cimri ve bencil birisini eleştirmektedir "komşun evi yanar iken söndürme" derken tam tersini imalı bir şekilde ifade etmek istiyor yani tariz sanatı yapılmıştır



    6.etkinlik Sayfa 85

    örnekler mecaz çeşidi mecazın nasıl yapıldığı

    Kara günümde elimden tuttu = mecaz = kara kelimesi gerçek anlamın dışında

    Ani bir üzüntü.... = istiare = alev gömleği aşık olmya benztlmiş

    Kır ata nal mı dayanır?.... = kişileştirme = dağların uykdn uyndrlması teşhs yplmıs

    Ayağını yorganına göre uzat = kinaye = hem gerçek hem mecaz...

    Hafız Osman... = istiara = bezetilen ışık benzeyen hafız osman

    Mor menekşe ... = intak , teşhis = menkşe konşturlmş ve insn kşiliği almış

    Her nereye.... = tariz = tam tersini dmk istemis

    Böyle çalışırsan.... = tariz = aslında olamayacağını ifade etmktdir

    Gönlüm gibi... = teşhis = gönlünü nameye(mektuba) benzetmiş

    Evden izin almadan... = M.Mürsel = ev derken aile demeke iistiyor

    Şişler hazır... = m.mürsel = şişler derken etlerden kastediyor





    Sayfa 91))



    1)yazı yazmaktan elim koptu,yazın piknikte top oynuyoruz

    bagdan üzüm topladık.bag evinde annenlermi var

    ayşegül bize geldi

    arkadaşıma gül aldım

    3 etkinlik)yaşı eş sesli

    güçlü)eş anlamlı

    aglrım)zıt anlamlı

    eşimiz)yakın anlamlı

    SAYFA 93:

    ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:



    1-Y, D

    2-eş anlamlı, zıt anlamlı, eş sesli bu sıraya göre yazıyorum

    -mektep:yok-yok

    -endişe:yok-yok

    -ak:siyah-yok

    -yok-tembel-yok

    -yok-kısa-yok

    -surat-yok-sayı,yüzmek,para

    -yok-kaybet-kazan,kazanmak

    -kırmızı-ver-yok

    3-kelimeler ve eş anlamları

    yaşlı: ihtiyar

    gelecek: istikbal

    hayat: yaşam

    tekrarla: yinele

    yenilgi: mağlubiyet

    duy: işit

    öykü: hikaye

    eser: yapıt

    sene: yıl

    akran: yaşıt

    şen: neşeli

    olasılık: ihtimal



    SAYFA 95

    ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:

    BOŞLUKLAR:

    1-yan, mecaz, mecaz

    2-D, Y, D

    3-E

    4-C





    SAYFA 101

    7.ETKİNLİK:



    BELİRTİLİ İSİM TAMLAMALARI:

    -benim saçlarım

    -havvanın saçları

    -halının içi



    BELİRTİSİZ İSİM TAMLAMASI:

    -misafir odamızdaki



    ZİNCİRLEME İSİM TAMLAMASI:

    -okul kitabımdaki maymunun burnu



    Sayfa 109:

    ölçme ve değerlendirme:

    1-C

    2-D

    3-D

    4-A

    5-A

    6-B

    7-B

    8-D

    10-B





    111.sayfa

    1a

    2a

    3d

    4d

    5e



    sayfa 115;

    hazırlık soruları değil ama Hayat Böyledir işte metninin altındaki soruların cevabı;

    1.soru

    noktayla ayrılması ve cümleyi oluşturan öğelerin bulunması...

    2.soru

    yüklem cümlede yargı bildirir...bu nedenle önemlidir...

    3.soru

    isim-fiil cümlesidir...(oradn herhangi bir cümle seç...)

    4.soru

    yargı üzerinde taşır.bir yüklem bir cümledir!

    5.soru

    kelime grupları birbirinden ayrılamaz...onlar kalıplaşmışlardır,bir bütünlerdir....!



    117 2.etkinlik;

    Bunlar bu atı ,düğün koşusunda koşmak için hazırlıyorlar.(bunlar:özne,düğün koşusunda koşmak için:zarf tümleci,hazırlıyorlar:yiklem)

    Biletlerini alıp üçüncü mevkiye yrleşince rahat ettiler.(gizli özne "onlar",üçüncü mevkiye yerleşince:zarf tümleci,rahat ettiler:yüklem)



    118 ölçme değerlendirme

    1).

    ..geçişli fiil...

    ..zarf tümleci...

    2)

    D

    D

    y

    D

    D

    Y

    3d

    4A

    5a

    6C



    SAYFA 123

    1)

    .....BASİT CÜMLE....

    .....BAĞLI CÜMLE...

    2)

    D

    D

    3 A 4 A 5 B

    6)HALİNİ BELİRTMEK,ANLAMI PEKİŞTİRMEK İÇİN YAN CÜMLE GEREKLİDİR.

    7)İSİM CÜMLESİDİR

    YAPISI SIRALI CÜMLE

    8)

    BİRLEŞİK CÜMLE:Ğ I C Ç

    SIRALI CÜMLE:E H A

    BAĞLI CÜMLE:F G

    BASİT CÜMLE D B



    sayfa 124

    tablo

    birleşik cümle

    ğ,ı,c,ç



    sıralı cümle

    e,h,a



    basit cümle

    d,b



    bağlı cümle

    f,g





    125-127. sayfalar

    hazırlık 1.soru: lokomotifitir. cünkü;trenin her bölmü ona bağlıdır.

    2.soru:kelime grupları

    3.soru:ilietişimin olması için iki kişi olması lazım.bir gönderici iki alıcı ve diğer unsurlar kanal bağlam gibi...

    4.soru : ortam, mekan cok önemlidir. söylenmek istenen söz söyleneceği yerinde anlamlıdır bu karsısındaki kişinin anlaması için önemlidir.

    sayfa 127 1. etkinlik:cümlede götürüverdi kelimesi olmasaydı herhengi bir yargıya ulaşamazdık. cünkü; yargıyı bildiren bir sey olmazsa birsey anlamayız.

    ANLAMA YORUMLAMA

    1:toplarım kelimesi yanlıştır. cünkü; özne cogulken yüklem cogul, tekilken yüklem tekil olmak zorundadır.

    2.etkinlik: birinci cümle taksiyle

    ikinci cümle okula

    üçüncü cümle kış mevsiminde

    dördüncü cümle ben'dir.







    sayfa 145

    1

    ...tanım...

    ....öznel...

    ....benzetme....

    .....ihtimal....

    ....tasarı.....

    .....öneri....

    ....önyargı....

    2

    sırayla yazıyorum

    tanımlama

    üslup

    karşılaştırma

    benzetme

    nesnellik

    öznel,eleştiri

    nesnellik

    varsayım

    öneri

    tasarı

    ihtimal

    önyargı

    neden-sonuç

    amaç-sonuç

    şart

    3

    d

    d

    y

    y

    d

    d

    d

    4 a 5 d 6 b 7 e 8 d 9 b





    SAYFA 151

    7.ETKİNLİK:

    anlatımı bozuk cümleler, anlatım bozukluğunu nedeni, cümlenim doğru biçimi sırasıyla yazıyorum

    -hepsi ve daha fazlası az sonra: gereksiz sözcük kullanımı: hepsi ve fazlası az sonra

    -fabrika ticari ve polis otosu üretimine eçen yıl ara verdi: tamlama yanlışlığı: fabrika ticari oto ve polis otosu üretimine geçen yıl ara verdi

    -hangisinin başarılı hangisinin başarılı olmadığını öğreneceğiz: yardımcı fiil eksikliği: hangisinin başarılı olduğunu hangisinin başarılı olmadığını öğreneceğiz

    -senin yüzünden sınıfı geçebildim: kelimelerin yanlış anlamda kullanılması: senin sayende sınıfı geçebildim

    -aldığı kumaşın rengini beğenmediği için geri vermeyi düşünüyor: belirtili nesne eksikliği: aldığı kumaşın rengini beğenmediği için kumaşı geri vermeyi düşünüyor

    -düşünceler zamanla değişirler: özne-yüklem uyumsuzluğu: düşünceler zamanla değişir

    -kimse seni suçlamıyor, aksine senin haklı olduğunu düşünüyor: özne eksikliği: kimse seni suçlemıyor, aksine herkes senin haklı olduğunu düşünüyor

    -bu güçlüklere nasıl göğüs gerdi, nasıl başa çıktı? : zarf tümleci eksikliği: bu güçlüklere nasıl göğüs gerdi, güçlüklerle nasıl başa çıktı?

    -duvarları kirletmek, yazı yazmak kesinlikle yasaktır: dolaylı tümleç eksikliği:

    duvarları kirletmek, duvarlara yazı yazmak kesinlikle yasaktır

    -görüşlerime katılmadığınızı, karşı çıkıp eleştirdiğinizi bilmiyor değilim: gereksiz sözcük kullanımı

    -birçok kişiler böyle düşünüyor: özne-yüklem uyumsuzluğu: birçok kişi böyle düşünüyor

    -güç ve müşkül zamanlarda üstüne düşeni yerine getirir: aynı anlamda kelimelerin kullanılması: güç zamanlarda üstüne düşeni yerine getirir

    SAYFA 152:

    anlatımı bozuk cümleler, anlatım bozukluğunun nedeni, cümlelerin doğru biçimi sırasıyla yazıyorum

    -yemeğine biraz tuz, biber ve limon sıktı: yüklem eksikliği: yemeğine bira tuz, biber ekti ve limon sıktı

    -bu tür duygular gözlerimi yaşartırlar: özne-yüklem uyumsuzluğu: bu tür duygular gözlerimi yaşartır

    -hiçbir işlerde başarılı olamadı: özne-yüklem uyumsuzluğu: hiçbir işte başarılı olamadı

    -hiç kimse bir yere kıpırdamasın, yere yatsın: özne eksikliği: hiç kimse bir yere kıpırdamasın herkes yere yatsın

    -küçük kızın saçları bir hayli büyümüş: yanlış anlamda kullanılan sözcük: küçük kızın saçları bir hayli uzamış

    -kuşkusuz o da senden çok korkuyor olmalı: kelime fazlalığı: kuşkusuz o da senden çok korkuyor

    -iki kardeşten en küçüğü arkadaşımdı: kelime fazlalığı: iki kardeşten küçüğü arkadaşımdı

    -bu konuyu yeniden bir hafta içinde tekrar görüşürüz: eş anlamlı kelimelerden kaynaklanan anlatım bozukluğu: bu konuyu yeniden bir hafta içinde görüşürüz

    -bu kouda gençleri azımsamak doğru değil: yanlış kelime kullanımı: bu konuda gençleri küçümsemek doğru değil

    -kuyrukta bekleyen hastalar içinde ilk muayene odasına ben alındım: kelimelerin yanlış kullanımı: kuyrukta bekleyen hastalar içinde muayene odasına ilk ben alındım

    -nüfus sayımı bu yıl yapıldı, bir hayli artmış: eksik kelime: nüfus sayımı bu yıl yapıldı, nüfus bir hayli artmış

    -sz çalmasını babamdan öğrendim: tamlama yanlışlığı: saz çalmayı babamdan öğrendim





    SAYFA 153

    **ÇME DEĞERLENDİRME:

    1-D, D, D, Y, Y, D

    2-E

    3-E

    4-D



    SAYFA 154:

    5-E

    6-E

    7-

    -bahar gelince dağlar yeşil giysilerini giydiler(giydi)

    -yıldızlar bana bakıyor(bakıyorlar)

    8-

    -kızını çok sever, armağanlar alırdı(ona)

    -kimseyi küçük görmemeli, insanca davranmalıyız(herkese)

    9-

    -onu severim her konuda iyi anlaşırız

    -bu güçlüklere nasıl göğüs gerdi, nasıl başa çıktı

    10-birçok kişiler onu övüyordu

    11-bana bir zararı olmuyor aksine hep koruyordu



    SAYFA 155

    ÜNİTE SONU **ÇME VE DEĞERLENDİRME:

    1-B

    2-E

    3-D

    4-D

    5-E

    6-A



    SAYFA 156:

    7-A

    8-D

    9-B

    10-C

    11-C





    9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 161-168 Sayfalar Arası



    161-162 NİN CEVAPLARI



    1-C

    2-C

    3-B

    4-C

    5-C(

    6-D

    7-C

    8-A







    167-168 Sayfalar



    1-GİRİŞ

    GELİŞME

    2-C

    3-C

    4-E

    5-D

    6-C

    7-C

    8-C,Ç,E

    9------

    S.171

    boşluk:boyut

    1d

    2y

    3d

    4d

    5y

    6d

    3.soru

    etkiler okumada kolaylık bakımından sağlar

    S.172-173



    1)güven duygusu olmadığını ortaya koyar

    2)ana düşünce gerçek dostluk.ana düşünceyle bütünlük sağlıyo

    3)mesaj gerçek dostlukla ilgili mesaj verilirken bunlara gerek yok

    4)dil öğeleri birleşerek kelime kelime grupları cümlelerle ifade edilir.

    5)gerçek dostların birbirine güven duyması .gerçek dostları olmayanların birbirine güven duymaması

    6)kısa ve acık olması net daha etkiler okuyucuyu

    7) parcanın ulaşmasını sağlar önemlidir.

    8)yardımcı düşünce düşünceyi çeşitli yönlerden destekliyor tamamlıyor.

    etkinllik2:

    a)bazılarında ilk son cümlelerde bazılarında ise ortalarında bulunur

    b)anadüşünmceler

    A.insanlar kendinden önceki yapıtlarada bakar

    C:süs yapayım derken şiirde anlatılanı yok etmesi

    c)anlatılanlardanyola çıkarak

    d)ya parağrafın başında sonundaki cmlelerde verilir



    S.174



    paragrafta yer alan yardımcı düşünceler:

    1)duyguların hatıraların ve sevgileri çiçeklerle ifade etmek güzeldir.

    2)çiçekler temiz duyguları ifadeb eder.

    3)çiçeklere dünyamızın güzellikleriyle bakmalıyız.

    paragrafın ana düşüncesi:

    1)çiçeklerin dilinden konuşmak,renkli ve güzel konuşmaktır.

    ana düşünce ile yardımcı düşünceler arasındaki ilişki bağlam eşitliğinde:

    paragrafın her düşüncesi çiçek kelimesiyle biririne sağlanmış

    çünkü konu çiçektir.anadüşünce paragrafın ilk cümlesidir.

    yazar sonraki yardımcı düşüncelerle bu ilk cümledeki duyguları görüşü desteklemiştir.



    SAYFA 175 **ÇME VE DEGERLENDİRME:

    1.b

    2.e

    3.a

    4.c

    5.a

    6.c

    7.d

    8.c

    9.c

    10.d

    11.d





    179.nun 3.sorusu;aksam,polisler,kaçanlar ve ara sokaklar.4.fııl cumlelerının 6.olay paragrafı oldugu ıcın zaman sırasına gore kısı mekan ilişkisine gore sekıllenmıstır.



    180.sayfadakı ılk soru;nasıl sorusuyla sorulur.2.tasfır paragrafı 3.gorme 5.bu bır tasfır paragrafıdır.yer ve gorunus sıfatlarla belırtılmıstır.sankı kelımelerle resım cızılmıstır.181.sayfadakı ılk soru;ınsanların haklarını aramak ıcın genellıkle mucadeleler sectıgı ancak konusulup anlasarak bır yol bulunabılınecegı anlatılıyor 2.dusunceyı cesıtlı yonlerden acıklamak tanımlamak ıcın bellı bır duzen ıcınde verılmıstır 3.oznellıktır cunku yazar kendı dusuncelerını verıyor 4.bır durumun nedenlerın ınandırıcı bır nıtelıkte anlatıp ortaya koymak amacıyle yazılmıstır.

    182.sayfadakı ılk soru kısının bulundugu ruh halıcozumlenmeye calısmıs yasadıgı bır olay karsısındakı halı verılmeye calısılmıstır 2.ısyan pıskolojısı var 3.nesnel olanları anlattıgı ıcın 4.tahlıl oldugu ıcın konu olan kısının davranıslarından gorunusden konusmasından soz eden cumlelere yer verılmıstır.kahramanın ruh halı cozumlenmeye calısılmıstır





    9.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Etkinlik Cevapları Sayfa 192-209 Sayfalar Arası







    SAYFA:192

    1-A

    2-E

    3-C

    4-E

    SAYFA:193

    5-A

    6-D

    7-C

    SAYFA:195

    1.ETKİNLİK

    A)Hangi durumların karşılatırıldığını yazınız.

    On yıl önce basılan gazete sayısı ile günümüzde basılan gazete sayısı ikisi arasındaki artış.

    B)Hangi durumların karşılaştırıldığını yazınız.

    Kitap okumayanların kitaplar hakkında ağırbaşlı konuşmaları.Kitap okuyanların da bu durumun hoşlarına gitmemeleri.







    SAYFA:196

    A)Konuyu somutlaştırmak için verilen örnekleri yazınız.

    Akropal,Ayasofya,Selçuk eserleri,Mimar Sinan,Acemi Ali,Atatürk Anıtı,İstanbul Üniversitesi,Taşkışla.

    B)Konuyu somutlaştırmak için verilen örnekleri yazınız.

    Chicago Üniversitesi profesörlerinden Bobit

    SAYFA:199

    1-B

    2-E

    3-C

    SAYFA:200

    4-E

    5-A

    6-B

    7-C

    SAYFA:206

    1-D

    2-E

    3-C

    4-D

    SAYF:207

    5-C

    6-A

    7-D

    8-D

    SAYFA:208

    9-C

    10-C

    11-E

    SAYFA:209

    12-Boş

    13-Boş

    14-B

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Çalışma Kitabı