9. sınıf dil ve anlatım kitap cevapları 62-79 arası

Posted on
  • 21 Aralık 2012 Cuma
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 9. sınıf dil ve anlatım kitap cevapları 62-79 arası
    SAYFA 62:
    ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME:
    1- 1.boşluk: üç nokta
    2.boşluk: iki nokta
    3.boşluk: -
    4.boşluk: tırnak işareti
    5.boşluk: parantez
    2-D, D, Y, D
    3-D
    4-E
    5-A
    6-A
    7-D
    8-D
    9-B


    SAYFA 64-65

    1. A
    2. C
    3. A
    4. D
    5. E
    6. B
    7. B
    8. B
    9. C
    10. E
    11. D
    12. A
    13. B
    14. C
    -ki, ek olan -ki, ilgi eki olan –ki

    69 hazırlık
    1 )kökler ağaçlar için önemli organlardır çünkü ağaçların hayat kaynağı can damarı kökleridir ağacın kökü kurursa ağaçta kurur
    2)değiştirilirr örneğinn armut ağacınaa elma aşısı yapılırr genleriyle oynanılır elma meyve verir
    3) kelimeler kök halinde bulunur veya köklere bazı eklerin eklenmesiyle oluşur
    4)oluşurr
    5)dildeki gelişme ve değişme dilin canlı bir varlık olmasının kanıtıdır

    İnceleme
    1) heves isim kök
    bil fiil
    göz isim
    ***** isim ve fiil
    2)ser kök
    gi yapım eki
    le çekim eki
    5)çiçek basit
    ayırtılmış türemiş
    doksan basit

    2.Etkinlik
    isimden isim yapan kitap-çı arka-daş
    fiilden isim yapan kaç-ak uy-um
    fiilden fiil yapan anla-t
    isimden fiiil yapan baş-la
    3.Etkinlik
    sırayla yasıorum
    doğru
    göz
    git
    yarat
    inan
    ağla
    yaş
    dar
    garip
    tembel
    süz
    dinle

    sözcüğün türetilen yeniş sözcükler arasında bir ilişki vardır çünkü kökün üstüne ekler eklenerek yapılır

    etkinlik 4)
    dil birimleri ekleri sözcüklere yeni anlam katar sözcük üretir


    sayfa 71
    6.etkinlik
    basit kelimeler su,çabuk,adam,bardaklarıı,erke kler,kadıni ihtiyarı,kadına...türemiş kelimeler:boyacısı,satan,boyal ı,şekerci,iziznli,saygılı,parl atıp,ıslanıca,boyama,işlem,tut ku,
    birleşik kelimeler:ayakkabı ,cumartesi

    7. etkinlik
    yapım eki almış kelimeler:ıslanınca,boyama,tut ku,işlem,boyacı,izin li,şekerci,yenmiş,
    çekim eki almış kelimeler:bardaklarını,erkekle r,ihtiyarı,kadına,ış ıdı,askerler,ediyorlardı,kişil eri
    yapım-çekim eki almış kelime:durmadan,üstünde,işleml erine


    sayfa 76
    1-Y,D,D
    2-C

    sayfa 77
    3-B
    4-B
    5-kitab-ı ver:belirtme hali
    kiatb-ı kaybolmuş:iyelik eki
    gez-i güzeldi:fiilden isim yapan ek
    okul-a gitti:yönelme hali
    saat üçe beş kal-a geldi:zarf fiil eki
    eli kan-a-dı:isimden fiil yapan ek
    8-kiloca o….:bakımından anlamı
    yürekler acısı…….:abartma anlamı
    böyle çocukça……:benzerlik anlamı
    dayımlar yaza…..:yok
    sınıftaki Ali’ler……:aynı adı taşıyanlar
    gelen misafirleri kapıda……:bulunma hali
    gelen misafirleri ayakta……..:bulunma hali
    bireden ayağa…….:ayrılma hali
    senden iyi arkadaş…….:ayrılma hali
    bence bu kazak……..:göre anlamı
    küçükken sıkıntıdan…….:ayrılma hali
    her taraf kağıttan…….:ayrılma hali
    bir saat önce seni okulda………:bulunma hali
    işe gitmek……….: yönelme hali

    sayfa 77
    3-B
    4-B
    5-kitab-ı ver:belirtme hali
    kiatb-ı kaybolmuş:iyelik eki
    gez-i güzeldi:fiilden isim yapan ek
    okul-a gitti:yönelme hali
    saat üçe beş kal-a geldi:zarf fiil eki
    eli kan-a-dı:isimden fiil yapan ek
    8-kiloca o....:bakımından anlamı
    yürekler acısı.......:abartma anlamı
    böyle çocukça......:benzerlik anlamı
    dayımlar yaza.....:yok
    sınıftaki Ali'ler......:aynı adı taşıyanlar
    gelen misafirleri kapıda......:bulunma hali
    gelen misafirleri ayakta........:bulunma hali
    bireden ayağa.......:ayrılma hali
    senden iyi arkadaş.......:ayrılma hali
    bence bu kazak........:göre anlamı
    küçükken sıkıntıdan.......:ayrılma hali
    her taraf kağıttan.......:ayrılma hali
    bir saat önce seni okulda.........:bulunma hali
    işe gitmek..........:yönelme hali

    Sayfa 78
    Hazırlık
    1-)Tas:içine sulu şeyler konan kap
    2-)Tam olarak yazamayız.Ancak yakın bir şekilde yazabiliriz.
    3-)t.a.s seslerini duyduğumuzda zihnimizde tasın görüntüsü oluşur.
    4-)Örneğin bir varlık olan bardak b,a,r,d,a,k seslerinden oluşur aklımıza bardak gelir.Bu söze katlıyoruz.
    5-)Bir kelime bir iletişimde gösteren vazifesi görü.Bir kelime duyulduğu vakit kelimeyi oluşturan sesler kelimenin görüntüyle zihinde birşleşir ve böylece iletişim gerçekleşmiş olur.


    1.etkinlik
    1-)Kavram:Bir nesnenin zihindeki genel tasarımıdır
    Kavramlaştırma:Zihinde yapılan somutlaştırmadır.
    Terim:Bilim,sanat,meslek dalıyla veya bir konu ile ilgili özel ve belirli bir kavramı karşılayan kelimeye denir.
    İmge:zihinde tasarlanan ve gerçekleşmesi özlenen şey.
    2-)Duyu organlarının dıştan algıladığı nesnenin bilince yansıyan benzeri.

    İnceleme
    1-)hayaletler : soyut
    bahar : somut
    tepeden : somut
    yıldızlar : somut
    gece : somut
    haya l: soyut
    düşünce : soyut
    2-)Somut:Beş duyu organıyla algılayabildiğimiz kavramlar somuttur.Somut kavramlar dış dünyaya bağlı olan kavramlardır.öncelikle göze hitap eder
    Soyut:Beş duyu organımızla algılanamaz .Şiire derinlik zenginlik katar.
    5-)somutlaşırarak.

    Sayfa79
    2.etkinlik
    *trombositler,kemik iliği,damar çeperleri =Terim
    Parçanın bütünü tıp

    *estetik,zevk,zeka,irade,olgu= Terim
    Parçanın bütünü felsefe

    *Billur bir kadehe benziyırun sen =İmge

    olmazsa olmaz.

    3.etkinlik
    ev=yuva,villa,yalı,kulübe,şato ,konut,daire,gecekon du,hane,daire.

    Anlama ve Yorumlama
    at : yolla
    ışıklarla : nurla
    kalbimin : yüreğimin
    geldim : vardım
    kapına : eşiğine
    yollardan : diyarlardan
    uzak : ırak
    şarkı : türkü
    .
    .
    .
    Anlam bozukluğu olur.

    15. Etkinlik-
    • Aşk-ı Memnu romanında öyküleyici ve betimleyici anlatım kullanılmıştır.
    • Romanda dil göndergesel işlevdedir.
    • Söylenmek istenilenin karşı tarafa(alıcı) tam anlamıyla çağrışım yapması, anlatıla doğrultusunda seçilen anlatım türü ve dilin işlevi ile ilgilidir.
    16. Etkinlik-
    • Aşk-ı Memnu romanı realizm akımı doğrultusunda kaleme alınmıştır.
    • Realist anlayış Aşk-ı Memnu romanındaki olay örgüsü, kişiler, zaman ve mekan unsurları ile romanın temasının gerçekçi bir dille anlatılmasını ve okurda gerçeklik duygusu uyandırmasını sağlamıştır.
    Romantizm:
    - Sefiller, Yazarı: Victor Hugo, Konusu: “Jan Valjan’in yaşamı”
    Realizm:
    - Madame Bovary, Yazarı: Gustave Flaubert, Konusu: Yasak Aşk
    17. Etkinlik-
    Okuduğunuz herhangi bir romanla ilgili (ör. Aşk-ı Memnu) kişisel duygu ve düşüncelerinizi yansıtan yazılar kaleme alınız.

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Çalışma Kitabı